Nasca

24 april 2016 - Nasca, Peru

We zijn vannacht van Paracas naar Nasca gereden. Oorspronkelijk wilden we naar Ica, maar na navragen en wat onderzoek hebben we besloten daar niet langs te gaan. We konden de bus omboeken (hoera voor Spaans) in Paracas bij een obscuur busstation. Nouja, obscuur voor Nederlandse begrippen. Hier leek het doodnormaal.
Hier in Nasca hebben we een hostel wat door de reisgids als rock-bottom-basic werd omschreven en dat klopt wel... Het is goed genoeg en de eigenaren zijn heel vriendelijk. Via het hostel hebben we ook een rondvlucht over de nascalijnen geboekt. Erg spannend, maar het zal het ongetwijfeld waard zijn. We hebben ook al een rondje gemaakt over de markt. Eva heeft een mooie foto van de varkens daar. Met vliegen en al. Ook mooi: een man met een winkelwagentje vol dooie kippen.
Anyways, we zullen proberen wat meer foto's te plaatsen, maar daarvoor moeten we op zoek naar een internetcafe of iets dergelijks.
Tot slot een aantal weetjes:
Eva is niet bekend met het spreekwoord over een ezel, een steen en jezelf stoten.
Een dollar is op twee kanten verschillend bedrukt.
Er zijn hier bijna geen ansichtkaarten te koop.
In nachtbussen draaien ze nare films.
Hadden we al genoemd dat zonnebrand in je oog erg vervelend is? Nou, dat is het!