maragua crater

5 juni 2016 - Maragua, Bolivia

De afgelopen twee dagen een trektocht gedaan. Helaas geen andere mensen die meewilden dus het was alleen de gids en ik. Kostte me helaas daarom ook wat meer, maar wilde toch graag deze tocht doen (en je komt hier waarschijnlijk nooit meer terug). We namen een uur de bus naar het begin van een incatrail naar beneden. Onderaan aangekomen vervolgden we onze weg redelijk vlak langs een rivier. Me. de lunch had de gids lekkere (bruine! Laurien mistte het bruine brood hier zo, maar blijkbaar is er een bakkertje in sucre die bruine broodjes verkoopt) broodjes, kaas, komkommer, tomaat en avocado. Hierna nog een stuk langs de rivier, waarna we een brug overstaken en begonnen te klimmen. Er waren een aantal watervallen welke niet veel water hadden zo in het droogseizoen,maar ze waren nog steeds mooi om te zien. Hierna nog half wat klimmen half vlak, maar het werd toch wel zwaarder. Ik denk dat de hele dag in de zon lopen mijn energie ook wel echt weg neemt. We kwamen aan bij de krater. Ik dacht dat het een vulkanische krater zou zijn, maar dat bleek niet zo te zijn. De mensen dachten dat het door een meteorietinslag kwam, maar onderzoekers zeggen dat het door aardverschuivingen is gekomen. Het was in ieder geval een komvorm met een speciaal soort rotsen aan de buitenkant. Er is een dorpje te vinden in deze krater met een hostel. Hier zijn we blijven slapen. Vandaag de krater aan de andere kant uitgelopen, naar het dorpje quilla quilla. Gek genoeg waren alle huizen uitgestorven. Blijkbaar gaan de mensen tijdens de dag op weg met vee of naar een markt in sucre om hun waar te verkopen. In Quilla Quilla nog rotsschilderingen bekeken, maar deze vond ik niet zo interesant. Een auto haalde ons op. Het was nog zo`n 2 uur terug rijden naar Sucre waar ze me bij mijn hostel hebben afgezet. Ik heb eindelijk de enige warme douche in het hostel gevonden! (helaas is dit mijn laatste nacht hier). Morgen naar de Tarabocu zondagdmarkt. Mensen uit de wijde omgeving gaan hiernaartoe (bijvoorbeeld ook de mensen uit het dorpje in de krater, voor hen is het zo`n 2 uur rijden). Hier worden heel veel gewoven stoffen/lappen aangeboden. Morgenmiddag de bus naar Santa Cruz.

1. Oma Doorduyn:
    5 juni 2016
    Heb weer genoten van je reisverslag! Liefs, oma.
  2. Fre3k:
    7 juni 2016
    Prachtig hoor, goed dat je de tocht toch hebt gemaakt :-)