sucre 2

3 juni 2016 - Sucre, Bolivia

Gisteren dus naar de begraafplaats gelopen. Ze hebben vooral veel muren waar dan zo`n 4 tot 6 mensen boven elkaar liggen. Bij allemaal waren (verse) bloemen. Ook eromheen waren veel (palmbomen) en planten wat het erg rustgevend maakte. Ik wilde naar een uitkijkpunt in de buurt lopen maar het was niet zo`n lekkere buurt dus ben maar weer terug naar het centrum gelopen. Daar heb ik de bus gepakt naar een dinosauruspark. Een paar jaar terug zijn er tijdens een aardbeving dinosaurus afdrukken blootgesteld. Door aardverschuivingen zijn deze afdukken nu op een verticale wand te zien. Ik had ze wat groter verwacht, maar het waren er best veel. Bij de wand zelf moest je een mooi veiligheidshelmpje op. Verder waren er nog dinosaurussen nagemaakt en kon je een korte film kijken.

Vandaag naar een ander uitzichtpunt en een museum gelopen. Daarna via de busterminal naar een markt. Het lijkt erop dat de bussen weet rijden! De markt was erg leuk en levendig. Ik heb voor de komende 2 dagen een wandeltour geboekt naar een vulkaan krater.

1. Minka:
    3 juni 2016
    Super dat de bussen weer rijden, al ben je de dag(en) toch goed doorgekomen? Gaan er nu nog meer mensen mee naar de vulkaankrater? Naar een markt gaan vind ik altijd één van de leukste dingen om te doen als je in een vreemde stad bent. Slim van je om niet naar een punt te gaan als je het niet vertrouwd. Hier regent het nog steeds, zelfs in huis is alles vochtig, hoop dat het snel droog wordt i.v.m. schilderen. Veel plezier op je wandeltocht! Veel liefs, Minka