Lago Sandoval, jugngle

18 mei 2016 - Puerto Maldonado, Peru

De laatste twee dagen in de jungle zijn we naar lago Sandoval geweest. Dit is een meer midden in de jungle. Het eerste stuk om daar te komen was met de boot, daarna ongeveer een uur door gladde modder lopen en dan nog een redelijk stuk in een kano. Volgens Laurien was het dan geen kano, maar een bakbeest, maar we kwamen vooruit met 1 steekpeddel, al was het wel traag. Opnieuw een hoop bomen, planten, struiken etc. Een hoop verschillende vogels. We zijn eerst naar onze verblijfplaats gevaren om daar te lunchen, waarna we nog een stuk in de kano hebben doorgebracht. We hebben otters gezien, die zijn schijnbaar erg zeldzaam. Het was een erg gek geluid als die beesten vis eten (en gewoon de graten doorbijten). Verder zijn we bij onze verblijfplaats nog apen tegen gekomen. Toen het donker werd zijn we nog een keer de kano in gestapt om zwarte kaaimannen te spotten. Dat betekent dat je met zijn allen op een rijtje in een bootje zit, met alleen de gids die af en toe met een lamp naar de rand van het meer schijnt. Hij spotte er een en heeft hem naar de boot gelokt. Heel raar om dat beest vooruit te zien bewegen zonder dat we enige ledematen zagen bewegen. Hierna gingen we weer terug voor avondeten, waarbij bleek dat er een tarantula nest in het dak van het huisje zat. We hebben gelukkig verder wel goed geslapen, al ging er een andere groep 's ochtends vroeg in het donker alweer weg. Voor hen werd de generator aangezet en dat betekende dat het licht direct mijn gezicht in scheen en ook de blender moest aangezet worden zodat ze hun verse sapje konden krijgen op deze vroege ochtend. Hierna gelukkig wel weer in slaap kunnen vallen. De tweede dag gingen we eerst weer een stuk met de kano. We hebben niet heel veel speciaals gezien en het werd eigenlijk nogal saai. We zijn hierop volgend een stuk door de jungle gaan lopen waar we nog een stel apen zagen, wat erg leuk was. Hierna weer in de kano terug voor onze lunch. Hierna weer de kano in op weg terug naar de bewoonde wereld. In de boot (met motor) werd er door een van de groepsleden nog een toekan gespot, waar Laurien natuurlijk ontzettend blij van werd! Ik denk dat we allebei verwacht hadden iets meer beesten te zien in de jungle, maar al met al hebben we toch een redelijke opsomming gezien!