la paz

25 mei 2016 - La Paz, Bolivia

Gisteren aangekomen in La Paz, na een lange busreis. De grensovergang was redelijk chaotisch en raar. We moesten allemaal de bus uit. De grens lag midden in een stadje. We moesten aan de Peru kant een stempel halen. De grens bestond uit een paar hekken en voor de rest was deze natuurlijk door water van het titicacameer. Aan de andere kant een ander kantoortje in om de Boliviaanse stempel te krijgen. In de tussentijd kruisden een enorm aantal bakfietsen met allerlei soorten waar de grens.
De bus kwam ook de grens over, maar toen was de chauffeur verdwenen en moesten we een redelike tijd wachten (waarschijnlijk was die ergens gaan ontbijten).

La Paz is een grote stad en ligt in een soort komvorm. Ik heb een prima hostel gevonden (met warme douche!). Gek genoeg nog geen stopcontact kunnen vinden.

Vandaag ga ik de death rode mountainbiken. Dat klinkt natuurlijk zeer gevaarlijk. Dit was vroeger de doorgaande weg, maar niet altijd breed genoeg voor 2 auto`s. Aan de ene kant de berg stijl omhoog, aan de andere kant de berg stijl omlaag. Doordat auto`s elkaar op deze weg toch nog wel een kruisden hebben ze geprobeerd lans elkaar heen te rijden waardoor er nog wel eens een auto naar beneden wilde tuinen. Nu is er ``de nieuwe weg`` aan de andere kantvan de vallei en komt er nauwelijks meer verkeer over deze weg, alleen maar groepen toeristen die mountainbiken.
Peru lag 7 uur achter op NL, Bolivia 6 uur.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fre3k:
    25 mei 2016
    Dat klinkt goed Eva, veel plezier. Geen stopcontact, hahaha, waarschijnlijk is er geen of af en toe of pas sinds kort electriciteit. Noemen ze gek genoeg 'luz'. Kan leuke misverstanden opleveren :-)
  2. Oma Doorduyn:
    25 mei 2016
    Wanneer ik je verslag lees denk ik:"wat is het hier een luxe. Geniet ! Liefs oma
  3. Martin:
    25 mei 2016
    he Evie, fijne fietstocht !