death road

26 mei 2016 - La Paz, Bolivia

Zoals gezegd heb ik gisteren de death rode genountainbiked. Ik kwam namelijk Martijn tegen, een Nederlandse jongen die we ook bij Machu Pichu al hadden leren kennen. Hij vliegt vandaag terug naar Nederland en had voor gisteren Death road geboekt en het leek mij gezellig tegelijk met hem te boeken.

Ik werd iets later dan 7u opgehaald. Het was ongeveer een uur rijden. We kregen onze uitrusting. bescherming en fietsen. Wat een vering had die fiets! We hebben eerst een stuk over asfalt gereden. Het ging redelijk stijl naar beneden waardoor je een enorme vaart kon maken. Hierna kwam het eerste stukje off road, waarna de fietsen op de bus geladen werden o. een stuk omhoog te rijden naar de death rode. We waren met zijn achten en twre gidsen. 1 gids ging voorop en nam fotos en maakte videos. Het was een heel end naar beneden rijden en was super gaaf! Iedereen kon op zijn eigen tempo fietsen en dan wachtte de gids na een bepaalde hoeveelheid tijd. We reden onder watervallen door, door riviertjes en vooral heel veel naar beneden. Iedereen is veilig beneden gekomen, waar we een lunch kregen en waar een douche en zwembad voor ons klaar stond.

1. Fre3k:
    26 mei 2016
    Goed gedaan hoor, mooi avontuur :-)