torro torro

17 juni 2016 - Torro, Zweden

Vanuit Cochabamba heb ik een minibus genomen naar National Park Torro Torro. Deze busjes vertrekken wanneer ze vol zijn. Helaas vertrok een vol busje recht voor mijn neus en moest ik 1,5 uur wachten. Gelukkig ging ik hier al soort van vanuit en had ik een boek mee. Dr busrit was zo`n 4uur en het dorpje Torro Torro is vrij klein. Ik ben hier twee dagen geweest. De eerste dag een tour met een jeep de berg op naar een heel mooi stuk natuur met hele mooie rotsformaties en grotten. De gids speelde op zijn panfluit in een van de grotten wat een gaaf echoend effect gaf. Na de lunch met de jeep naar een andere grot. Deze was erg groot en heel erg mooi. Flink wat klauteren en glijden. Gelukkig had de gids een touw mee zodat je je altijd ergens aan vast kon houden. Onderin de grot wad een hoop water met kleine visjes, wat volgens mij vrij speciaal is in een grot. Ik denk dat dit de leukste en mooiste grot is die ik ooit bezocht heb. De tweede dag een wandeltour. Eerst een stuk door een rivierbedding die droog lag gelopen. Daarna uitzicht over een canyon
waarna we helemaal naar beneden de canyon in liepen. Daar was een waterval waar we mochten zwemmen. Het was erg koud water, maaf gelukkig warmden we alweer snel op in de zon. We zijn langs het water in de canyon omhoog gelopen waar we nog dinosaurusafdrukken tegen kwamen. Na de tour ben ik nog naar de tortugo cementario gelopen, de schildpaddwn begraafplaats. Helaas bleek deze maar 2 fossielen van schildpadden schilden te hebben, maar was toch ok wel mooi om te zien. Deze tours samen met 5 anderen gedaan, 2 Nederlandse, 1 spanjaard, 1 argentijnse en 1 uit tsjechie. Was erg gezellig en ook `s avonds samen gegeten.

1. Fre3k:
    17 juni 2016
    Wow wat een mooie ervaringen weer, Eva!!!