Lago Titicaca

2 mei 2016 - Puno, Peru

Terug van een leuke excursie zijn we een internetcafe in gedoken in de hoop een hoop foto´s te kunnen uploaden naar dropbox, maar helaas... Het internet is verschrikkelijk langzaam en aangezien we hier geen 14 uur gaan doorbrengen, moeten we dat voor een andere keer bewaren... Dan maar een reisverhaaltje typen ter geruststelling en informatie voor alle thuisfronten.

Gisterochtend hebben we uitgechecked uit het hostel en de grote tassen tijdelijk opgeslagen. Bepakt met warme en schone kleren, water, koekjes, water en een lading zonnebrand en natuurlijk water, zijn we naar de haven van Puno gegaan, waar de trip begon. Met de boot zijn we naar de drijvende eilanden gevaren. Op deze eilanden van ongeveer 50 vierkante meter leven meerdere gezinnen, in het geval van ons eiland 15 mensen. De eilanden worden gemaakt van de wortels van rietplanten, gedroogd riet en eucalyptushout. We kregen een speech met poppenshow waarin uitgelegd werd hoe men nou zo´n eiland maakt, hoe men er leeft en wat hun dagelijks leven inhoudt. Hoewel het allemaal een beetje als een nepperij voor de toeristen aanvoelt, was het wel erg tof om te zien. De laatste jaren zijn er enkele verbeteringen in de leefomstandigheden gekomen. Er is nu, om maar iets simpels te noemen, een WC sinds een maand of 9. Na het drijvende eilandje voeren we door naar het eiland Amantani, wat een rit van zo´n 2,5 uur inhield. In die tijd hebben we een slechte film afgekeken, koekjes gegeten, maar ook de mensen van de groep leren kennen. Er waren veel jongeren mee, wat natuurlijk erg gezellig was. Met Alejandro, Anne-Carolin, Martin, Johan en twee Britten (sorry, namen vergeten) gaan we straks ook nog eten. De sfeer zat wel goed. Op Amantani werden we opgewacht door een familie, waar we zouden lunchen, eten en slapen. Ons vrouwtje vertelde ons vanalles over het eiland, hoe zij leven en wat hun inkomsten zijn. We hebben geprobeerd uit te leggen dat een deel van NL onder zeeniveau ligt, maar ik durf niet te zeggen dat de boodschap overgekomen is. We hebben tussen de lunch en het avondeten een wandeling gemaakt naar de top van het eiland waar een oude incatempel stond, genaamd pachatata. Vandaag hebben we het eiland Taquile bezocht, ook heel mooi. Als we de gids en de eilanders geloven, wonen hier de beste wevers van de hele wereld.

Vanavond reizen we naar Cuzco met de nachtbus. We hebben dit keer maar de fancy stoelen genomen, opdat we maar uitgerust aankomen in Cuzco.

1. Oma Doorduyn:
    3 mei 2016
    Wat genieten jullie! En ik van jullie verslagen. Bedankt. Ontvangen jullie wel mijn reactie? Liefs voor jullie beiden. Oma D.gh
  2. Eva:
    hallo,

ja we kunnen de reacties zien. helaas is het voor ons iets moeilijker om een reactie te plaatsen via de telefoon dus vandaar dat er niet zoveel reacties vanuit ons geplaatst worden. Alles gaat goes hier en er is meer dan genoeg te doen en te zien!

gr eva
  3. Fre3k:
    3 mei 2016
    Bedankt voor al jullie mooie verslagen. Ik lees ze met plezier. Het Titicacameer lijkt me inderdaad prachtig. Wat een mooie en leuke ervaring.
  4. Jaap:
    Hey meiden

Heel fraai. En geweldig om te lezen.

Laurien niet zeeziek geweest?

En. Laurien. Je kaartje is aangekomen. Veel mais...... Dank.

Veel plezier in en vooral rond Cuzco. Lijkt me het absolute culturele hoogtepunt. Heel benieuwd.

Liefs
  5. Opa en oma van Duin:
    4 mei 2016
    Wat doen jullie ontzettend veel nieuwe indrukken op!
    Duizelt het jullie niet af en toe?
    wij gaan morgen ook op Wereld reis naar den Dungen voor Elly 's verjaardag.