Dag Lima, hola Paracas

22 april 2016 - Paracas, Peru

In Lima hebben we gisteren veel gelopen en veel gezien. Het meest indrukwekkende waren de enorme verschillen tussen hier en thuis: het verkeer, de bouw, de mensen, de zwerfdieren, het weer, de drukte... Over het vlees op de markten zal ik maar niet beginnen... We zijn ook de kathedraal binnen geweest, dat was heel tof. We konden daar ook een tweetal crypten in. Eva had nog nooit zo iets gezien, dus ze was er even stil van... In Lima voelden we ons eigenlijk niet onveilig, wel heel erg bekeken. Dat leverde onder anderen erg veel leuke gesprekjes op met locals: "where you from?", "Holanda", "Ah, wauw. Johan Cruyff?". Haha, ze praten hier graag over Europese voetballers. Vanochtend in de taxi hebben we het ook over voetballers en trainers gehad. Superleuk om een beetje met die mensen te kunnen babbelen. Met Spaans, Engels, handen, voeten en een beetje goodwill komen we een heel eind. Omdat we van Lima naar Paracas wilden, hebben we om 5 uur in de ochtend een taxi genomen naar ons busstation. We zijn toen met de bus naar Paracas gegaan waar we door twee mannetjes van een tour company besprongen werden. We zijn naar een hostel gelopen en hebben daar een kamer genomen. De eigenaar is aardig, vrolijk en zit vol goede tips. We hebben een kamer op de derde verdieping en het uitzicht over de oceaan en het schiereiland van het nationale park Paracas is erg mooi. We konden eigenlijk meteen aansluiten bij een excursie door dit park, wat we ook gedaan hebben. Heel raar hoe er zo veel droogte is, vlak naast het eindeloze water van de oceaan. Maar ook onwijs mooi. We hebben geluncht in een vissersdorpje tijdens de tour. Na de lunch konden we nog even rondlopen. Er zitten daar massa's pelikanen op de rotsen en na een beetje klauteren konden we redelijk dichtbij komen. Nu zitten we in het hostel in de schaduw te kijken naar de mogelijkheden voor morgen en overmorgen. We gaan zo het stadje verkennen en op zoek naar de leuke restaurantjes die de hosteleigenaar beschreven heeft.

1. Fre3k:
    23 april 2016
    Grappig dat voetbal altijd zo'n gespreksonderwerp is. In 2014, toen ik in Ecuador werkte, speelden voetballende kinderen op straat dagelijks die mooie goal van Van Persie na.
  2. Tante:
    23 april 2016
    Ha Pien (en Eva),
    Leuk dat jullie een blog hebben, kunnen we het een beetje volgen. Het fijne van een blog is natuurlijk ook dat hele handige zaken (zoals het vergeten van een boarding pas :)) pas bij het thuisfront belanden als het al geen punt meer is.