Uyuni tour

30 mei 2016 - Uyuni, Bolivia

Hallo allemaal,
vandaag zijn we teruggekomen van onze Uyuni tour. We zitten in een restaurant en vertrekken straks met nachtbussen. Ik zal samen met Lucas, de Zwitserse jongen richting Sucre reizen. We vertrekken om 22u en komen om 5u sochtends aan. Ik ben nu al helemaal moe, dus morgenochtend zal ik wel helemaal stuk zijn. Lucas gaat dan weer verder naar Santa Cruz, terwijl het mijn planning is om een paar dagen in Sucre te blijven.

Onze tour vertrok om 10:30, twee duitse meisjes, Suzi en Teresa, Lucas, twee meisjes uit Denemarken (met beide een naam die op rikki lijkt maar het niet was) en onze driver, Santos, die helaas alleen maar Spaans sprak, en wij allen niet echt.
We hebben de zoutvlaktes gezien, dieoneindig door lijken te gaan, woestijn, bergen, meren in verchillende kleuren en met en zonder flamingos. We zijn van 3600 naar 4850 meter gestegen. Er waren vulkanen, lama`s, muizen, een soort mix tussen een eekhoorn en een konijnen, welke ik een koekje gevoerd heb. Het was erg koud met de wind en ook snachts was het erg koud. Het was vaak redelijke stukken in de jeep zitten en zeker de laatste dag was dat soms wel erg lang, maar het was een supermooie tocht en er is eigenlijk geen betere manier om deze natuur te zien dan via zo`n jeeptour. De sterren waren goed zichtbaar en ik had een erg leuke groep. Op naar Sucre.

1. Opa en oma van Duin:
    30 mei 2016
    Wat veel nieuwe indrukken er weer bij.Die zoutvlaktes zullen wel fantastisch zijn geweest.Geen last van hoogteverschil?Sucre is toch de hoofdstad he?
    Op naar de volgende bestemming!!!!
  2. Minka:
    30 mei 2016
    Heej meiske Mooi verhaal en foto's weer Nog cocakouwende mijnwerkers tegengekomen? Veel liefs en een dikke knuffel
  3. Saskia:
    18 juni 2016
    Wat leuk dat je zoveel leuke verschillende mensen tegenkomt zeg
    En dan heb ik het nog niet over de natuur en al de dieren